torsdag, december 09, 2010

mixed media collage

Jag gillar blått i alla former; havet, himlen, mitt blåa hus, och jag syr gärna i blått.
Här är ett litet mixed media collage gjort i en teknik som kallas fabric paper. Man blandar olika sorters papper och tyg och limmar ihop. Sedan kan man sy på detta. Klart det blir stelare med klistret, men man får fram en genomskinlig effekt som jag gilar, man ser de olika lagren igenom så man kan läsa texten osv.

Detta lilla collage har jag nu lagt upp i min Etsy shop.

I love blue, as the sea, the sky, I live in a blue house, and I like to stitch in blue.
Here is a small mixed media collage, I have done it in fabric paper. And it´s for sale now in mý Etsy shop.





11 kommentarer:

annicka sa...

Gunnel, du är en mästare på collage- varken för lite eller förmycket- du kan konsten att sluta i tid.
Jag håller tummen för att du får många köpare

elsamarianne sa...

Vilka spännande effekter du får fram i dina collage. Jättefina
kram elsamarianne

Gunnels blog sa...

Tack för era gulliga kommentarer. Så glad jag blir :-)

4U2! sa...

Det blir ju fint!

ewa-christine sa...

Aktiv igen, men fina collage, så roligt att se dem i blått.

Aileen Clarke Crafts sa...

Very nice Gunnel. Your affinity with blue really shows in your work : )

~*~Patty S sa...

Very lovely blue collage...it is one of my favorite colors too!

Happy Weekend to you and yours!
oxo

Femmy sa...

beautiful collage Gunnel, love the colours!! Have a good weekend too!!

jude sa...

whenever I see blue, I think of you!

Ingrid sa...

dina collage är så otroligt fina,så även dina foton,vilken bild!!
önskar dig en skön helg:-)

Gunnels blog sa...

Tack så mycket för fina kommentarer!
Thank you very much for kind comments !