lördag, januari 01, 2011

2011





Idag på årets första dag har jag varit lite kreativ; jag har monterat två broderier i ramar. Ett av de visar jag här Jag har ytterligare två som väntar på att bli monterade. Jag har en del projekt att göra klart bla till en utställning som jag och min vän Ewa-Christine ska ha i mars månad.

I have been creative today on the first day of 2011! I have put some embroiderys in frames, I share one of theme here today. I have some more to do. I will have an exhibition in March with my friend Ewa-Christine.

Detta broderi / tygcollage är gjort på ett av mina rostfärgade tyger. Sedan har jag lagt flera lager på med olika tunna tyger; ostväv, spets, chiffong. Därefter mycket broderier och så har jag dekorerat med gamla paljetter och en gammal nyckel.

This embroidery / fabric collage is done on one of my rustdyed fabrics. And then I have several layers with scrim, chiffong, vintage lace. There is a lot of embroidery and it´s decorated with old sequins and an old key.

12 kommentarer:

Viltalakim sa...

wow looks like a lot of work! so many nice details. well done!

ewa-christine sa...

Det skall bli spännande att ha en utställning till tillsammans med dig Gunnel. Så enkelt och kul vi hade sist............vet du det är tredje i raden!!
Så fint ditt arbete blev, det är hur mycket du som helst!!
Grattis!!!!!

Colours and Textures sa...

So romantic and it looks good in that frame.

annicka sa...

Kul att du beskrev hur du gjort- jag tänkte när jag såg broderiet att det är många lager...det blir ett bra djup i bilden ...
fin montering!

Gunnels blog sa...

Thank you very much for nice comments!
Ja Ewa-Christine, vi får kul, det är jag övertygad om :-)
Tack Annicka! Ja det är alltid kul att få reda på lite bakom hur andra gör sina saker:-)

Femmy sa...

fantastic Gunnel!! Hope to see more of your beautiful artwork in 2011.
Happy New Year to you and yours!!

Murgelchen94..... Be yourself...an original is always more valuable than a copy. sa...

Great news and wonderful work.
Happy new year to you and your family.
LG,
Helga

ayawedding sa...

happy new year,
good luck on your exhibition

paru's_circle sa...

good luck to you and ewa - christine and all the best for 2011

Birgitta sa...

God fortsättning. Vad mycket roligheter du har framför dej som utställning med dina fina broderier. Visst är det roligt att få hålla på med det man brinner för.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

SkyMart sa...

Tack så mycket för kommentarerna. Den om Nikon uppskattas. :D

Margaret sa...

It's been lovely to see what you've been up to! the rust fabric is gorgeous, wonderful colour and texture to this piece!
All the best for a great start to 2011!
Margaretx