fredag, januari 21, 2011

more light

Även om det är fortfarande är januari och vinter, så börjar ljuset att återvända så smått. Vi får längre dagar och de dagar solen lyser så är det så mycket ljusare. Det lockar mig både att fotografera och sy igen.
Jag arbetar både långsiktigt med en större artquilt och färdigställer saker inför utställningen på Kärna (utanför Kungälv) bibliotek i mars. Jag monterar och ramar in och jag gör en hel del mixed media collage till kort som jag ska ha med på utställningen och en del lägger jag ut på Etsy.Even if it still is January and winter here so are the days longer and more light. And it´s fun again to both take photos and to stitch. I am working for my exhibition in March with a bigger Artquilt and I am doing collage in mixed media. Some of my small collage I have listed at Etsy
















Trevlig helg!
Have a nice wekeend!

8 kommentarer:

ingermaaike sa...

I love this time of year when every day has some more light, so inspirational!

DemyBlackDesign sa...

That's amazing photos! Thanks for share!

winnsangels sa...

fabulous pictures and art work. I love the frost on nature. and so good to have the days growing longer.

Textile Art Showcase sa...

Beautiful photographs and lovely work.

Oxana sa...

Helt nydelige bilder og kjempeflott kreasjon!
Ha en fin helg!

annicka sa...

bilderna förmedlar verkligen en vinterkänsla när vintern är som bäst!
Vykorten är som vanligt väldigt läckra!

Angelcat sa...

Your stitching and photos are beautiful.

Gunnels blog sa...

Thank you very much for nice comments!
Tack så mycket för fina kommentarer!