lördag, januari 15, 2011

new blue embroidery

Jag fortsätter att rama in och montera arbeten som ligger. Det är inte så roligt kanske, men blir fint när det blir klart, och man känner sig så nöjd :-)
I have framed a new embroidery here in a white frame.






På mitt senaste broderi har jag i kommentarer på flickr fått att man kan se att jag inspireras av havet. Jag tyckte det var lite märkligt för det var ett broderi/ tygcollage av gamla spetsar mm. Men här kan jag se att denna fågelbild i färgerna är mycket likt mitt broderi, så kanske det ändå är så att mina promenader med kameran vid vattnet även avspeglas i mina broderier sedan hemma.
In comments on flickr have some sayed that they could see my love of the sea in my embroideries, and yes, I can see here at the colours at the bird that it is the same as my embroidery :-)

10 kommentarer:

ingermaaike sa...

Jeg elsker din bruk av farger!

ewa-christine sa...

Det är nog så att det du har på näthinnan speglar av sig, kolla på mina spetsar och mitt vita!!
Jättefint gunnel, skall bli kul att se i verkligheten.

Gunnels blog sa...

Tack Inger och Ewa-Christine! Det är nog så att man dras till vissa färger och nyanser. Och då är det de man använder intuitivt i sitt skapande!

annicka sa...

det är så spännande att se på dina broderier...lager på lager, små små stygn, små delar som bildar en helhet

Julie sa...

So beautiful Gunnel!

stitchinglife2 sa...

What lovely work, as always.

Lorenza sa...

Beautiful work, I like the colour combination.

Lillemor sa...

Otroligt vackra broderier! Ja nog är det lite strand-hav i dom.

Rakt in i solen sa...

Vilka fantastiska broderier, inspirerande!

Gunnels blog sa...

Thank you!
Tack så mycket!