måndag, februari 07, 2011

februari

Fortfarande vinter, men en vecka avklarad av februari och våren är förhoppningsvis i antågande så småningom!
Jag fortsätter med mitt arbete på min större artquilt, som nu närmar sig sitt slut. Jag har broderat en hel del på den och dekorerat med pärlor yoyos och snäckor.

Here is still winter, but one week of February is gone, and I hope the spring will came soon!
I continue my work on the bigger artquilt. I have added a lot of embroidery, yoyos, beads and shells.






Och jag håller på att göra mera collage / kort. Detta är i rostfärgat tyg och med en fotoöverföring av ett fint gammalt par. Detta finns till försäljning i min webshop på Etsy.
And I have done more collage / postcards, This is done from my rustdyed fabrics and with a phototransfer on. ´This is for sale in my webshop at Etsy


13 kommentarer:

deanna7trees sa...

from a distance, i thought it was a photo of a beach scene. just beautiful.

Emmy sa...

it is beautiful Gunnel I hope spring will come soon to

ingermaaike sa...

That bigger quilt looks like it is going to be a true stunner!

Lynn sa...

I swear to you that when I saw the icon of your blog post I thought it was a photo of your recent vacation at the beach! For real. this is spectacular. Love all the bits and pieces and your ability to create a real life like picture/scene in stitched fabric and embellishments. You are incrediable!

Lynn sa...

I just went back to enlarge each photo...how large will this be?
this is stunning!

Your postcard is lovely too.

Viltalakim sa...

wow I cannot imagine how stunning your quilt will be in real.
Yah for more sunlight!! spring is on its way :)

Radka sa...

I look forward to seeing more of your art quilt, it looks very nice so far:))

Loddelina sa...

hi,
I'm so glad I discovered your blog, your textile artwork is amazing!
Now I'm off to your shop to heart some items...

helio.rocca sa...

Gunnel, du är verkligen en mycket begåvad kvinna, jag var imponerad av deras arbete och skulle älska att komma tillbaka oftare att besöka dem. Acceptera samtal och besöka min bloggare: heliorocca.blogspot.com, är en poet och professor i Brasilien.
Broderliga famn, Helio Rocca.

Carina sa...

WOW! Vilket arbete, jag är helt stum det ser helt fantastiskt ut. Så vackert!!!

Colours and Textures sa...

Beautiful work !

ewa-christine sa...

Först av allt vill jag tacka dig för alla trivsamma trevliga kommentarer, för att du introducerat mig i denna värld, och att vi tillsammans har så många trevliga aktiviteter. Jag uppskattar dig verkligen.
Sedan så är dina foto jättefina, och så många fina bilder du lgat in.
Jobbar som bara den för att få klart allt halvfärdigt i svart.
Ha en skön söndag........

Maria sa...

Så häftigt din broderade strand! Och vilket jobb!!!