torsdag, augusti 18, 2011

work in progress

Efter ett långt, långt blogguppehåll är jag tillbaka. Jag har behövt det, jag var trött på att blogga. Men min blogg är nu 5 år, och jag ville ändå inte sluta kände jag. Nu är batterierna laddade, jag har satt igång att sy igen och kanske kommer jag att blogga då och då :-)
After a very long blogbreak, here I am again. I think it was a good idea with a long break, my blog is 5 year now, and I think I´ll blog from time to time.


Här är några bilder från min pågående artquilt, liknande som jag gjort förut. Tygerna har jag gjort från mina foton som jag fört över på tyg. Det är en lapptäcksbotten som jag sedan fortsätter att brodera på och ska sedan dekorera med pärlor, stenar och snäckor.
Here are some pictures from my latest work in progress; an artquilt, similar to my others. The fabric is phototransfer from my photos. I´ll do some embroidery and a lot of beads I think.




18 kommentarer:

iHanna sa...

Bra med laddade batterier!

Så fin den är. Skulle gärna vilja hålla i den, svårt att avgöra vad som är vad på bild. Men de små spindlarna är broderade tror jag? Måste prova att göra någon sådan nån gång! :-)

Aileen Clarke Crafts sa...

Gunnel this is stunning work! Your photos are beautiful too. You were one of the first textile artists whose I found interesting when I started using the internet 4 or so years ago. Your work is inspirational and always a delight to behold : )

Lynn sa...

Welcome back...I loved seeing your beloved banner pop up with the wonderful buttons and stitches...
Your new works appear to be just as lovely. Can't wait to see more.

Gunnels blog sa...

Tack så mycket Hanna!
Thank you very much Aileen and Lynn!

ewa-christine sa...

Så kul att se dig här igen. Så fint det blir din nya ArtQuilt, den har en given plats på nästa utställning kan jag tänka!!

Gunnels blog sa...

Tack Ewa-Christine! Jag hoppas den blir bra, den ser lite "grötig" ut här på bilden tycker jag, kanske jag gjorde den i lite för liten upplösning? Ja, jag planerar lite långsiktigt och tema-aktigt för kommande utställningar!

Barbara sa...

welcome back...lovely to hear from you again...greetings barbara

jude sa...

beautiful surface texture!

Julie sa...

Welcome back Gunnel. It's good to see you again :-)

Gunnels blog sa...

Thank you very much friends!

Colours and Textures sa...

Good to see you back and congrats on % years blogging.

Colours and Textures sa...

Oops I meant 5 years!

Colours and Textures sa...

Oops I meant 5 years!

Gunnels blog sa...

Thank you very much!

Textile Art Showcase sa...

It is great to see you back Gunnels. Your work is really lovely - as ever.

2ne sa...

Koselig at du er tilbake med bloggingen - skal bli koselig og følge deg videre :-)
Ønsker deg en riktig god helg.

ewa-christine sa...

Fundera du över förändringens vindar med tanke på ditt inlägg på min blogg! Det var flera frågetecken med så jag tänkte kanske du är på väg.....isåfall så håller jag tummarna!!

Kelly Fletcher sa...

Welcome back, Gunnel. Love the spider's web stitching.