fredag, september 09, 2011

Havsbilder

Just nu har jag en ganska stor lust att skapa med tyger och garner. Jag har lång startsträcka när jag syr, men när jag väl kommer igång kan jag få gjort mycket ganska snabbt. Oftast går jag och "värker" på det jag ska göra ett tag, gör liksom färdigt inne i huvudet innan jag sätter igång. Jag har ett par uställningar på gång 2012, så jag har lång framförhållning. Den pågående artquilten jag syr på är ännu en "fotoquilt" i en pågående serie "havskviltar". Jag för över mina bilder som jag fotograferat på tyg, gör sedan en lapptäcksbotten som jag sedan frihandskviltar på maskin för att sedan dekorera vidare för hand med stygn och pärlor.
Jag utnyttjar det fina dagsljuset och sitter ute och syr så mycket jag kan när vädret tillåter. Inspirationen har jag hämtat från mina promenader vid havet i somras.




















1 kommentar:

Aileen Clarke Crafts sa...

I LOVE that photo fourth from the bottom Gunnel! It's like iridescent folded fabric. Really inspirational : )