måndag, december 02, 2013

Botaniskt broderi

Just nu har min grupp Textila äventyr en utställning i växthuset på Botaniska trädgården i Göteborg. Den kallas Botaniskt broderi, och vi är 15 st som ställer ut. Många av oss är medlemmar i bla Täcklebo broderiakademi. Ett spännande tema i  en spännande lokal, om en lite knepig att hänga i. Vi hade vernissage i söndags, på första advent. Den var mycket lyckad och det kom mycket folk. Både våra nära och kära, bekanta och andra textilintresserade, men också hade många andra hittat dit pga av att Botaniskas vänner hade ett event där denna första advent. Så det blev lite korsbefruktning här mellan broderier, Botaniskas vänner och Naturskyddsföreningen som berättade om att fira en hållbar jul.

Här är några av mina broderier som jag har med




Utställningen är öppen varje dag mellan 10-16, kolla röda dagar på hemsidan för säkerhet skull, och pågår tom 6/1 2014.

Eftersom jag gillar att fotografera blandar jag ofta mina båda intressen; foto och textil. Jag för ibland över mina foton på tyg och sedan förstärker jag bilden med stygn, både med symaskin och för hand, jag lägger till och "skarvar" som jag vill, dekorerar med pärlor, paljetter mm




4 kommentarer:

Gunilla.B sa...

Så underbara broderier!
Kram

gunnelsvensson sa...

Tack snälla Gunilla! Jag är värdelös på att blogga och läsa andras bloggar också, nu förtiden, men kände att det behövdes en uppdatering nu. Kram!

Sara Lechner sa...

Hi Gunnel,

I absolutely love the combination of photography and embroidery!!

gunnelsvensson sa...

Hi Sara! And thank you very much, so nice to hear from you :-)