tisdag, mars 03, 2015

Nytt broderi

Årets första broderi är klart, tror jag
Förra våren gjorde jag solfärgning som jag visade här på bloggen.  Jag hade förut gjort på bomullstyg men testade nu också med siden. Sidentyget torkade mycket snabbare och gav ett bra resultat. När man får en bit som man tycker är lyckad är det alltid svårt att veta vad man ska göra av den. Man tvekar att sätta saxen i ... Men så i höstas fick jag inspiration och satte ihop några tygbitar som en slags botten, med bla bitar från det solfärgade tyget. Jag har sytt lite då och då på det, och nu känns det som det är klart.







4 kommentarer:

ingridp sa...

jättefint Gunnel. sköna färgglidningar. vilsamt för ögat

Gunilla.B sa...

Vackert!

Ivga Stark sa...

Don't lose your opportunity to get a great mark. Checkessaykings.me, which provide a lot of high-quality papers. Maybe it'll be useful!

Maria sa...

Mycket mycket vackert!